Feedback on my Landing Page - Why is my Contact Form not converting enough?


Hi there !

I’m currently running a PPC campaign via Adwords and I’m having trouble converting visitors on my landing page. Of course, I want people to complete and send the contact form, but I also added a phonenumber button (just because sometimes people want to be able to call immediately).

After running this campain for a little while, I’ve noticed that my results are not what I expected they would be. I though that maybe my landing page is not completly on point in terms of visual graphic or textual content.

I’d tried using my original website colors, as well as some parts of the texts visitors can usually find on it but it seems like it’s not enough. On an other version of the landing page, I’ve reduce the amount of information asked on the contact and the overall amount of text. I’ve also change the colors a bit to make it clearer.

Now that I’ve done all this changes, I was wondering if I could get your feedback on my landing page from real pros!

Thanks in advance.

Here are my first version landing page :
https://soumission.puitsdeuxmontagnes.com/ppc-forage-et-puits/


6 replies

Salut richard,
Je me permet de te répondre car ton site est en français et que je suis pas top en anglais. 😉

Pour commencer j’adore la charte graphique mais le graphique est secondaire par rapport au message que tu veux faire passé, du coup il y a pas mal de petites erreurs si je peux me permettre.

Tu présente la société et met en avant tes avantages mais pour autant répond tu vraiment aux attentes clients ?
Les prospects qui arrivent sur ta page, avec qu’elle requête arrivent ils ?

Le nombres d’infos demandé est aussi trop important.
Oublie le prénom, garde un seul téléphone, enlève la ville.

Met en avant les avantages du puis artésiens.

Met en avant ton équipe et des faits sur les travaux que vous réalisé.

Garde aussi a l’esprit que si tu veux leur faire remplir le formulaire enlevé le téléphone et concentre l’attention sur une seule tache.

Dernier point attention aux logo que tu utilise en trust factor. Il gène la lecture des textes.

Modifie le texte :
UNE EXPÉRIENCE ACQUISE AU COURS DES
37 DERNIÈRES ANNÉE

37 ANS d’EXPERIENCES

Plus c’est court meilleur est le message.

A+
Gilles

Userlevel 5

To expand on Gilles’ input, it’s mentioned that you do list out your advantages, but are we really meeting a need?

The page looks nice and flows well. I would encourage you to find what makes Puits Deux-Montagnes unique among other well drillers beyond 3 decades of experience, and use that as a headline. I also like the idea of including actual facts/stats from some specific work.

I’m thinking…“yeah yeah yeah…so you have experience, and you say you do good work. Well so does everyone else, right?”

I don’t know much about the industry but surly you can present more value than “we’ve drilled a lot of wells.” You have one really great review from Google, use it on the page! Maybe you can even use that kind of wording for your headline, “We Can Work with Your Schedule & Budget” That might be a bit obvious, but its a suggestion 😉

Wow ! Thanks for the advice, I haven’t thought about the “so does everyone else” optic. I’ll try to add and modify some of the thing you said. Once again, thank you for your time and help !

Merci Gilles ! Effectivement, j’ai pensé réduire le nombre d’infos demandées au client dans le formulaire. J’espère que ça va les inciter à le remplir au lieu de les décourager. Je vais essayer d’ajouter les raisons qui font que nos puits sont les meilleurs et comment nous avons réussi à maintenir notre réputation depuis 35 ans en ajoutant des “faits” sur nos projets.

Je vais éliminer le numéro de téléphone aussi et peut-être trouver une autre façon d’inclure les logos de clients satisfaits.

Merci beaucoup !

Avec plaisir.
Mais question additionnel quand tu dis que le taux de conversion est pas terrible ca donne quoi en chiffres ?
Nombre de visite total / Nombre de formulaires remplis

Pour les formulaires, c’est environ 1.20 %, mais pour toutes les conversions confondues c.-à-d. les appels et les formulaires, c’est plus aux tours de 3.55 %. Je vise davantage le 10% et + !

Reply